Friday, July 2, 2010

Perhentian Kasih


Seorang penumpang setia menunggu bas untuk ke destinasi nye, lame die menunggu tetapi bas yang ditunggu tak muncul-muncul. Sedangkan driver bas tu pon menunggu penumpang bas nye dengan hanya menunggu di tepi jalan, jauh dari penumpang itu. Tanpa disedari, driver bas tu meneruskan perjalanan ke tempat penumpang tetapi tidak mengharapkan ade penumpang yang akan naik bas itu.

Mungkin telah ditakdirkan Allah, penumpang itu ade di perhentian. Driver bas pon berhenti untuk mengambilnye. Penumpang itu terkejut dan tergamam, betul ke bas yang selama ini die tunggu berada di depan mate? penumpang itu dalam kebingungan. Die menaiki bas tersebut dalam keadaan panik. Dia berasa was-was dan terkejut kerana dia tidak menyangka bas itu akan datang mengambilnye. Die terdiam. Memikirkan kembali. Betulkah keputusan yang die ambil.

Penumpang itu menanamkan keyakinan di dalam diri die, die percaye pada driver bas itu. Driver bas itu bertanye kepada penumpang itu,"betul awak nak ke destinasi itu?". Penumpang menjawab,"ye, saye pasti, saye percaye kat awak wahai driver bas, bawa saye ke destinasi yang hendak dituju. Driver bas senyum sambil menganggukkan kepala. Die meneruskan perjalanan ke destinasi yang hendak dituju penumpang itu.

Akhirnye, setelah lame die menunggu, sampailah jua die ke destinasinye. Doa penumpang bas itu dimakbulkan, Alhamdulillah. Semoge mereka selamat selamanya di destinasi yang dibawa oleh driver bas itu =) Amin...

5 comments:

  1. ape yg cha fhm skrg tentang entry ni,janganlah kita sokmo bersangka buruk terhadap seseorg =.='

    ReplyDelete
  2. yup..bagus cah..cr yg tersirat =)

    ReplyDelete
  3. pas cha bce ag entry ni,cha dpt 1 ag isi tersirat..iaitu setia menanti :)x pernah berputus asa dan cepat mengalah :)

    ReplyDelete
  4. pas bce ag..cha dpt ag isi tersirat dlm entry ni..seseowg yg d tunggu selama ni pdhal ad d dpn mata tanpa d sedari... :)

    ReplyDelete