Sunday, June 6, 2010

ViVa La Palestin

Sayu, marah, geram, sakit hati dan kecewa apabila melihat berita tentang bantuan kemanusiaan yang diserang Israel. Yahudi laknatullah telah melampau, TETAPI APA TINDAKAN NEGARA KUASA DUNIA? APA TINDAKAN NEGARA-NEGARA ISLAM? HANYA SEKADAR MENGECAM? CUKUPKAH? HANYA SEKADAR BERCAKAP? SEKADAR MELUAHKAN RASA KESIAN, MARAH DAN GERAM? MANA DIA SUARA-SUARA YANG LANTANG MENGUTUK YAHUDI? SEKADAR MENGECAM DAN KEMUDIANNYA SENYAP HILANG ENTAH KE MANA? KENAPA TIDAK KENAKAN TINDAKAN EKONOMI, SEKATAN EKONOMI TERHADAP ISRAEL LAKNATULLAH? Jika Iran dikenakan sekatan ekonomi hanya kerana tidak mahu tunduk kepada kuasa-kuasa dunia disebabkan pemprosesan uranium (nuklear), kenapa tidak berani buat perkara yang sama terhadap Israel laknatullah? KENAPA? Jika berperang menggunakan senjata, mungkin kita umat islam tidak mampu memerangi mereka. TETapi kita sebagai umat Islam, marilah kita berdoa. Sesungguhnya doa itu senjata umat Islam. Marilah kita berdoa untuk keselamatan saudara-saudara kita yang ditindas/ diseksa/ ditawan oleh Yahudi laknatullah.

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah, Yang memiliki segala Keagungan dan Kebesaran. Ya Allah, Yang Maha Berkuasa, Yang Maha Agung, Yang Maha Besar, Yang Maha Tinggi, kami memohon Keagungan dan KebesaranMU. Dan kemenangan bagi seluruh mujahidin yang berjuang pada jalanMu. Ya Allah, tetaplah di sebelah mereka dan bersama-sama mereka. Anugerahkanlah kejayaan, dan perkukuhkanlah kedudukan mereka. Ya Allah, satukan wawasan mereka, tetapkanlah sasaran senjata mereka, dan teguhkanlah kata-kata mereka, Ya Allah, cekalkanlah hati-hati mereka. Ya Allah, uruskanlah dan musnahkanlah musuh mereka. Ya Allah, sebagaimana Engkau telah menghantar burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepadaMu Ya Allah, turunkanlah bantuanMu kali ini kepada umat Islam di Palestin khususnya, dan kepada umat Islam di seluruh muka bumiMu yang mana mereka ditindas, ditawan, dizalimi dan diseksa. Ya Allah, turunkanlah bantuanMu. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa Ya Allah. Kami memohon kepadaMu Ya Allah. Ya Allah, uruskanlah dan musnahkanlah musuh mereka, musnahkanlah Yahudi laknatullah.

Ya Allah, betapa sukarnya untuk menghulurkan bantuan kepada saudara-saudara kami di Palestin. Ya Allah, hancurkanlah Yahudi laknatullah. Hanya untuk menyampaikan bantuan kemanusiaan, para sukarelawan diserang seperti mereka itu pengganas. Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudara kami yang ditawan, berikanlah kekuatan mereka untuk menghadapi dugaanMu. Engkau selamatkanlah mereka Ya Allah. Ya Allah, usirkanlah perhimpunan orang kafir, hancurkanlah integriti mereka, lemahkan kekuatan mereka dan tanamlah ketakutan ke dalam hati mereka. Ya Allah, nasib kami di tanganMU, dan urusan kami akan dikembalikan kepadaMu, dan keadaan kami tidak dilindungi dari pengetahuanMu, kepadaMu kami serahkan kesengsaraan kami, dan jiwa kami, dan kepadaMu kami mengadu, kepadaMu dan hanya kepadaMu kami mengadu tentang kekejaman mereka yang menindas. Hanya kepadaMu Ya Allah, kami mengadu tentang kekejaman dendam Yahudi.

Ya Allah, dendam golongan Yahudi telah berterusan jauh. Ya Allah, kirimkan mereka tangan-tangan kebenaran untuk mengangkat dengannya penghinaan kami, dan untuk mengembalikan kepadaMu penghormatan kami, dan memusnahkan musuh kami dengannya. Ya Allah, Kau kirimkanlah kekuasaanMu terhadap Yahudi laknatullah. Ya Allah, kami menyedari tentang mereka,mereka menyebarkan fasaad di bumiMu Ya Allah.
Dan mereka membunuh hambaMu, dan mereka menghina agamaMu. Ya Allah, kirimkan kekuasaanMu menentang mereka. Ya Allah, kirimkan kekuasaanMu menentang mereka, Ya Allah, hantarkan kepada mereka rebut kaum Aad, dan tangisan kaum Thamud, dan taufan kaum Nuh. Ya Allah, hantarkan kepada mereka sesuatu yang diturunkan dari langit, dan dari apa yang keluar dari bumi, Ya Allah, Engkau pecah belahkan Negara mereka dan pisahkan lah mereka. Ya Allah Yang Maha Hidup dan Maha Berkuasa, Engkau tundukkan lah mereka di bawah genggaman hambaMu, Engkau tundukkan lah mereka Ya Allah.

Ya Allah, bebaskanlah saudara-saudara kami yang ditawan. Ya Allah, bebaskanlah mereka, berikanlah mereka kekuatan, teguhkanlah iman mereka, Ya Allah, jadikanlah segala kemungkinan untuk mereka, Ya Allah, urusilah orang-orang yang menyiksa mereka. Ya Allah, hapuskanlah golongan Yahudi dengan kuasaMu dan kekuasaanMu.
Ya Allah, jadikanlah perancangan Yahudi menentang kami sebagai sebab kepada kehancuran mereka. Dan kelicikan mereka sebagai kelicikan terhadap mereka. Ya Allah Tuhan sekalian alam, Yang Maha Hidup, Yang Maha Berkuasa, Yang Maha Besar dan Yang Maha pengasih, Yang Maha Mendengar segala doa, Yang terdekat untuk menerima doa, kami berdoa kepadaMu, menyedari janji-janjiMu, dan penerimaanMu, kerana Engkau telah berfirman adn kata-kataMu adalah benar:”mintalah kepadaKu, Aku akan menerima permintaanmu”, Ya Allah, terimalah doa kami.

Ya Allah Yang Maha Kekal, Yang Maha Agung, Yang Maha Berkuasa di atas segala yang ada di langit dan di bumi, kami memohon agar Engkau selamatkan Al-Aqsa daripada kejahatan Yahudi, Ya Allah, bebaskanlah Al-Aqsa daripada setiap kegelapan hati orang-orang kafir, Ya Allah, rehatkanlah kami dalam membebaskan Al-Aqsa, dan kalahkan dendam Yahudi, Ya Allah Yang Maha Besar la Maha Pengasih, seluruh makhluk merendah diri kepadaMu, Ya Allah, Pencipta kami dari satu ruh, Ya Allah Yang Maha Tinggi kedudukanMu, Yang Maha Kuat, kami memohon kepada keagungan Islam dan Umat Islam.

Ya Allah Yang Maha Hidup, Yang Maha Berkuasa, Ya Allah, lindungilah para ulama yang bekerja keras, dan teguhkanlah mereka yang ikhlas menyeru manusia pada jalanMu, dan angkatlah kedudukan mereka yang menyeru kepada yang maaruf dan mencegah yang mungkar, dan anugerahkanlah keampunan yang sama kepada umat Islam yang menyertai mereka. Ya Allah, jadikanlah kesengsaraan destinasi Yahudi, Ya Allah, tukarkanlah kesihatan mereka kepada kesakitan, dan kekuatan mereka kepada penyakit, dan kekayaan meeka kepada kemiskinan, dan kekuasaan mereka kepada kelemahan.

Ya Allah, Terimalah doa kami, sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa ke atas tiap-tiap yang Engkau hendaki.

Amin Ya Rabbal Alamin...

1 comment:

  1. ape yg kite mampu wat skrg ni just doakan mereka yg x berdosa dr kekejaman 2..semoga mereka selamat dr segala mala petaka 2 :doa

    ReplyDelete